Guía primera parcial Derecho y economía.

UNIVERSIDAD DE COLIMA
Facultad de Economía (FE)

Guía

Parcial 1


DERECHO Y ECONOMÍA
Grupo: 4º A y C 2015/2019
Profesor: RAMÓN GARCÍA CONTRERAS



Preguntas abiertas 


Sustenta las respuestas, con los conceptos de Witker, con las normas legales y con datos hasta donde sea posible. 
¿Qué es el Derecho?

¿Qué es economía?

¿Qué relación hay entre economía y derecho?



¿Qué importancia tiene el Derecho Económico en tu formación profesional?

¿Cuál sistema económico logra mejor el bienestar social que busca el Derecho Económico?

¿Qué modificaciones se deben hacer al Artículo 28 de la Constitución Política de los Estados Unidos Mexicanos para que el Banco de México tenga funciones similares a las de la Reserva Federal de EU?

El Sistema económico de México es de libre mercado mayoritariamente, aunque tiene algunos elementos legales que lo clasifican como de economía mixta, ¿Qué Artículos de la Constitución Política de los Estados Unidos Mexicanos tienen ese contenido de economía centralmente planificada y como se observa en la actuación del Gobierno?


¿Cómo defines el Derecho Económico?

El derecho tiene como función buscar el bienestar social, de acuerdo a lo estudiado en la parcial sobre el marco jurídico que regula la actividad productiva, ¿Qué instrumentos legales tiene el Gobierno Mexicano para lograr el propósito del derecho económico?

El derecho tiene como función buscar el bienestar social, de acuerdo a lo estudiado en la parcial sobre el marco jurídico que regula la actividad productiva, ¿Cómo valoras el cumplimiento de dicho fin en México?

Realiza una evaluación de la decisión del Gobierno mexicano de eliminar el subsidio a los combustibles, desde el cumplimiento del objeto del derecho económico.

La eliminación del subsidio a los combustibles es una política fiscal, es una decisión republicana, exponga de acuerdo a la regulación de la organización económica el papel de los involucrados, sustente.

Opción múltiple 

Derecho económico
Artículos y Fracciones de la Constitución Política de Los Estados Unidos Mexicanos que expresan un papel regulador del Estado en la economía.

Artículos y Fracciones de la Constitución Política de Los Estados Unidos Mexicanos que expresan un sistema económico de economía mixta, donde regula la propiedad privada, la propiedad social y comunal de la tierra.

Artículo 25 Constitucional y el tipo de sistema económico que promueve. 

Las recientes reformas constitucionales y la modificación al sistema económico mexicano. 
  
Las preguntas del problema económico en el derecho económico.

Ley orgánica de la Administración Pública Federal.

Función del Banco de México.
Estructura del Banco de México.
Política económica, fiscal y monetaria.
Ley de Ingresos de la Federación
Secretaría de Hacienda y Crédito Público

10 Rules of Good Studying
1.    Use recall. After you read a page, look away and recall the main ideas. Highlight very little, and never highlight anything you haven’t put in your mind first by recalling. Try recalling main ideas when you are walking to class or in a different room from where you originally learned it. An ability to recall—to generate the ideas from inside yourself—is one of the key indicators of good learning.
2.    Test yourself. On everything. All the time. Flash cards are your friend.
3.    Chunk your problems. Chunking is understanding and practicing with a problem solution so that it can all come to mind in a flash. After you solve a problem, rehearse it. Make sure you can solve it cold—every step. Pretend it’s a song and learn to play it over and over again in your mind, so the information combines into one smooth chunk you can pull up whenever you want.
4.    Space your repetition. Spread out your learning in any subject a little every day, just like an athlete. Your brain is like a muscle—it can handle only a limited amount of exercise on one subject at a time.
5.    Alternate different problem-solving techniques during your practice. Never practice too long at any one session using only one problem-solving technique—after a while, you are just mimicking what you did on the previous problem. Mix it up and work on different types of problems. This teaches you both how and when to use a technique. (Books generally are not set up this way, so you’ll need to do this on your own.) After every assignment and test, go over your errors, make sure you understand why you made them, and then rework your solutions. To study most effectively, handwrite (don’t type) a problem on one side of a flash card and the solution on the other. (Handwriting builds stronger neural structures in memory than typing.) You might also photograph the card if you want to load it into a study app on your smartphone. Quiz yourself randomly on different types of problems. Another way to do this is to randomly flip through your book, pick out a problem, and see whether you can solve it cold.
6.    Take breaks. It is common to be unable to solve problems or figure out concepts in math or science the first time you encounter them. This is why a little study every day is much better than a lot of studying all at once. When you get frustrated with a math or science problem, take a break so that another part of your mind can take over and work in the background.
7.    Use explanatory questioning and simple analogies. Whenever you are struggling with a concept, think to yourself, How can I explain this so that a ten-year-old could understand it? Using an analogy really helps, like saying that the flow of electricity is like the flow of water. Don’t just think your explanation—say it out loud or put it in writing. The additional effort of speaking and writing allows you to more deeply encode (that is, convert into neural memory structures) what you are learning.
8.    Focus. Turn off all interrupting beeps and alarms on your phone and computer, and then turn on a timer for twenty-five minutes. Focus intently for those twenty-five minutes and try to work as diligently as you can. After the timer goes off, give yourself a small, fun reward. A few of these sessions in a day can really move your studies forward. Try to set up times and places where studying—not glancing at your computer or phone—is just something you naturally do.
9.    Eat your frogs first. Do the hardest thing earliest in the day, when you are fresh.
10.  Make a mental contrast. Imagine where you’ve come from and contrast that with the dream of where your studies will take you. Post a picture or words in your workspace to remind you of your dream. Look at that when you find your motivation lagging. This work will pay off both for you and those you love!

Comentarios

Entradas populares de este blog

LA METAFORA DE LA CARPINTERIA

SEMINARIO DE DERECHO ECONOMICO